Valószínűleg most te is épp azt kérdezed magadtól: Hogyan fogyjak le gyorsan? A fogyás talán az egyik leggyakoribb fogadalom, amelyet az emberek világszerte minden évben megfogadnak. Sok esetben azonban a kezdeti elszántságot gyorsan felváltja a halogatás és a diéta be nem tartása. Aztán gyorsan-gyorsan igyekszünk ledobni a felesleges kilókat a nyári szezon előtt – hiába a fürdőruhában mindenki fantasztikusan akar kinézni.

Ennek azonban nem lenne szabad így lennie. Ugyanis nem minden testsúlycsökkentés nevezhető fogyásnak. Egy dolog ledobni a felesleges kilókat és egy másik megtartani az ideális testsúlyunkat. Bár léteznek olyan módszerek, amelyekkel gyorsan, néhány hét alatt le lehet fogyni, ahhoz, hogy a testsúlyt hosszú távon megtartsuk, egész évben szükséges erőfeszítéseket tenni.

Hogyan fogyjak le - kalóriadeficit

Hogyan fogyjak le – Felejtsd el a diétákat és az éhségsztrájkokat!

Ne feledd, semmilyen diéta vagy önpusztító éhségsztrájk nem természetes, egészséges és még csak véletlenül sem helyes módja a fogyásnak. A gyors fogyás kulcsa az, hogy a szervezetedet kalóriadeficitbe hozod.

Hogyan fogyjak le – A szervezetedet kalóriadeficitbe kell juttatnod

Első pillantásra ez egy rendkívül összetett folyamatnak tűnhet, de végső soron nincs mögötte nagy tudomány. A kalóriadeficit valójában a napi kalóriabevitelről és -felhasználásról szól. Ha a nap folyamán kevesebb kalóriát viszel be, mint amennyit elégetsz, akkor a szervezeted kalóriadeficitbe kerül. Ellenkező esetben kalóriatöbbletről lenne szó.

Nos, ha hosszú távon a napi kalóriabevitelt és -felhasználást ilyen deficitben tudod tartani, akkor biztos lehetsz benne, hogy beindul a fogyás folyamata. Már az első néhány hét után látható eredményeket fogsz tapasztalni a testeden.

Hogyan fogyjak le és legyek vonzó is

Sikerül kalóriadeficitben tartanod a szervezetedet? Sikeresen fogysz, a kilók csak úgy olvadnak le rólad, de még mindig nem vagy elégedett? Feltételezzük, hogy ennek az oka a tested rossz felépítése lesz. Laikus nyelven fogalmazva, a tested karcsúsodik, de nem formálódik. Bár a leggyorsabb fogyás receptjét már elárultuk neked, de valószínűleg szeretnéd, ha a tested formásabbá i válna a súlycsökkenés során. Mit tehetsz ennek érdekében?

A gyors fogyásra való törekvéssel kéz a kézben kellene járnia a megfelelő arányú makrotápanyag-bevitelével és a rendszeres erősítéssel. Egyedül így érheted el, hogy igazán formás alakod legyen.

Hogyan fogyjak le - futás

Hogyan fogyjak le – Biztosítsd az optimális makrotápanyag-bevitelt

Bár ez nem egy közvetlen tipp arra vonatkozóan, hogyan fogyj le gyorsan, az optimális makrotápanyag-bevitel nagyon szorosan kapcsolódik az egész fogyási folyamathoz – különösen a test formálásához. Amennyiben az étrended megfelelően kiegyensúlyozott, idővel ez tükröződni fog a testeden. Hogyan? Először is rugalmasabbá és feszesebbé válik. De térjünk vissza a lényegre. Hogyan biztosítsd az optimális makrotápanyag-bevitelt?

Ha igyekszel fogyni, súlyodat megtartani és a testedet formálni, akkor testsúly kilogrammonként 2 kg fehérje fogyasztását javasoljuk. Ezt az arányt különösen az uraknak kell betartaniuk. Ami a gyengédebb nemet illeti, a fehérjebevitelnek nem kell olyan magasnak lennie.

Tippünk: Számos fehérjében gazdag élelmiszer segíthet a minél gyorsabb fogyásban. Konkrétan említhetjük a hüvelyeseket, gabonaféléket, dióféléket, magvakat vagy a hús alternatíváit, például a tempeh-t vagy a tofut. Természetesen nagyon fontos, hogy egészséges tízórait és uzsonnát is fogyassz a nap folyamán.

Hogyan fogyjak le – Ne feledkezz meg az erőnléti edzésről

Tegyük fel, hogy a kalóriadeficit és a megfelelő táplálkozási szokások betartásával hosszú távon sikerül fogynod. Végül is nem csoda. A „matematika“ egyszerűen nem hagyja magát. Ha azonban nemcsak a gyors fogyás módját keresed, hanem a súlyod megtartása és a testalkatod formálása is a céljaid között van, akkor nem szabad megfeledkezned az erőnléti edzésről sem. Ez ugyanis az egyetlen ismert és 100 százalékban működő módja, hogy az izmokat növekedésre serkentsd.

Hogyan fogyjak le - erőnléti edzés

Hogyan fogyjak le – Tipp a végére

Az erőnléti edzés részeként nemcsak a súlyzós edzéseket, hanem a saját testsúlyoddal végzett gyakorlatokat is kipróbálhatod. Olyan gyakorlatokat érdemes megemlíteni, mint a guggolás, az úgynevezett military press, a kitörés egykezes súlyzókkal, a bicepszhajlítás vagy a bench press. Minden edzés előtt azonban gondolj az alapos bemelegítésre. És milyen gyakran kell edzeni? Nos, ez rajtad múlik. Ugyanakkor ne feledd, hogy a testednek is szüksége van pihenésre, ezért legalább minden második nap lazíts.

Képek: shutterstock.com