Az egészséges táplálkozás nem ördöngösség, elég betartani pár alapszabályt és nemcsak a súlyfeleslegtől, de a depressziótól is megszabadulhatsz.

Mit kellene tartalmaznia egy egészséges tízórainak vagy uzsonnának?

A legfontosabb, hogy étrendünk megfelelő mennyiségben és arányban tartalmazza a szükséges makrotápanyagokat. Ügyeljünk arra, hogy ételeink kiegyensúlyozott arányban tartalmazzanak fehérjét, egészséges zsírokat, szénhidrátokat és rostokat.

Kiegyensúlyozott étrend - tízórai és uzsonna

1. TIPP: Energiaszelet

Tökéletes megoldás váratlan helyzetekben. Az energiaszelet remek alternatíva édesség helyett vagy ha energiára van szükséged a nap folyamán. A fehérjeszeleteket különböző ízekben készítik, de mindig ellenőrizd a csomagoláson feltüntetett értékeket. Nem szabad felesleges cukrokat és rossz zsírokat tartalmazniuk.

Energiaszelet - tízórai, uzsonna

2. TIPP: Szendvics

A rozs vagy a teljes kiőrlésű kenyér sokáig telt érzést biztosít és a napi rostbevitelbe is beleszámít. A teljes értékű tízórai vagy uzsonna érdekében egészítsd ki a kenyeret csirkemell vagy pulykamell sonkával és alacsonyabb zsírtartalmú sajttal. Természetesen a zöldségről se feledkezz meg, egy kis paradicsom, paprika, esetleg uborka és máris kész az egészséges harapnivaló.

Szendvics - tízóra, uzsonna

3. TIPP: Görög joghurt

A görög joghurtok azért olyan remekek, mert sok fehérjét tartalmaznak. Mártásokat, pácokat, kásákat vagy más finomságokat is készíthetsz belőlük. Ha éppen édesre fájna a fogad, adj a joghurthoz zabpelyhet, magvakat és gyümölcsöt, ezzel készen is lenne a finom tízórai.

Görög joghurt - tízórai és uzsonna

4. TIPP: Humusz zöldségekkel

A humusz fehérjében gazdag uzsonna. Készen is megvásárolhatod, de ugyanúgy saját magad is elkészítheted. Szükséged lesz tahini szezámmag pasztára, főtt csicseriborsóra, olívaolajra, sóra, borsra, köményre és citromlére. Az összetevőket ízlés szerint adagoljuk. A kész humuszt friss zöldségekkel, kenyérrel vagy tojással fogyasztjuk.

Humusz - egészséges tízórai, uzsonna

5. TIPP: Céklasaláta kecskesajttal

Adj esélyt a salátáknak is! Nem tartalmaznak annyi szénhidrátot és megfelelő ízesítéssel mind a tíz ujjad megnyalod utánuk. A főtt cékla és a kecskesajt tökéletes páros. Adj hozzájuk cikória szirupot, citromlevet, magvakat és egy kis salátakeveréket. Meglátod, hogy ezután megváltozik a salátákról kialakított véleményed.

Céklasaláta kecskesajttal - tízórai, uzsonna